KORONAWIRUS - INFORMACJE DLA MIESZKAŃCÓW [AKTUALIZACJA 13 maja 2020]

Poleć znajomym
 

KORONAWIRUS - INFORMACJE DLA MIESZKAŃCÓW [AKTUALIZACJA 13 maja 2020]

W związku z pandemią koronawirusa prosimy o uważne śledzenie miejskiej strony internetowej. W tym miejscu zamieszczamy najważniejsze informacje. Numery telefonów, terminy m.in.: rekrutacji do szkół. Zakładka jest na bieżąco aktualizowana.

>> PAKIET SOSnowiec dla Mieszkańca i Przedsiębiorcy MOŻESZ POBRAĆ KLIKAJĄC TUTAJ <<

18 maja pójdziesz do fryzjera, kosmetyczki i restauracji

Przed nami trzeci, przedostatni etap znoszenia ograniczeń związanych z koronawirusem. Od poniedziałku 18 maja będziemy mogli skorzystać z usług fryzjera i kosmetyczki, a także pójść do restauracji i kawiarni. Do tych miejsc dotrzemy szybciej, ponieważ podwyższamy limit pasażerów w transporcie publicznym.

Więcej informacji - kliknij TUTAJ

 

Wkraczamy w drugi, zapowiadany przez rząd etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19. Po majówce otwarte zostały centra handlowe, sklepy budowlane będą czynne w weekendy, a hotele wznowią działalność. To jednak nie koniec. Osoby chore powrócą do rehabilitacji, a biblioteki i instytucje kultury będą stopniowo otwierane po konsultacjach z sanepidem.

Co jeszcze zmieni się po długim weekendzie majowym?

KLIKNIJ TUTAJ

 

Nowe terminy egzaminów maturalnego i ósmoklasisty. Przedłużono zamknięcie przedszkoli i żłobków oraz szkół i uczelni

Rząd przewiduje, że egzamin maturalny odbędzie się w dniach 8-29 czerwca br., a ósmoklasisty w terminie 16-18 czerwca br. Przedłużamy jednocześnie zamknięcie szkół, przedszkoli i żłobków oraz ograniczenie prowadzenia działalności dydaktycznej na uczelniach – do 24 maja br. Wszystkie terminy zależą od utrzymania obecnej dyscypliny sanitarnej przez Polaków. W najbliższym czasie rząd może przedstawić decyzje dotyczące prowadzenia pewnych form działalności opiekuńczej w części placówek.

Po więcej informacji kliknij TUTAJ

 

Od 20 kwietnia zmieniają się niektóre zasady bezpieczeństwa. Zakupy w sklepie zrobi w jednym czasie więcej osób, do lasu i parku wejdziemy w celach rekreacyjnych, a młodzież powyżej 13. roku życia może poruszać się bez opieki osoby dorosłej. Celem jest powrót do normalności Polaków, a także odmrożenie polskiej gospodarki. Proces ten będzie podzielony na etapy – tak, aby zachować maksimum bezpieczeństwa obywateli.

Podstawy nowej normalności – najważniejsze stałe zasady bezpieczeństwa

Zależy nam przede wszystkim na dalszej ochronie obywateli, dlatego będą obowiązywać nas wszystkich niezmienne zasady bezpieczeństwa. Muszą się one stać podstawą nowej normalności. Są to:

  • zachowanie 2-metrowej odległości w przestrzeni publicznej od innych,
  • obowiązkowe zasłanianie nosa i ust w miejscach publicznych,
  • utrzymanie pracy i edukacji zdalnej wszędzie tam, gdzie jest to możliwe,
  • ścisłe przestrzeganie zasad sanitarnych w miejscach gromadzenia ludzi (dezynfekcja i utrzymanie odpowiedniego dystansu),
  • kwarantanna i izolacja dla osób zarażonych lub potencjalnie zarażonych.

Cztery etapy znoszenia ograniczeń

Pierwsze ograniczone zasady bezpieczeństwa zaczną obowiązywać od poniedziałku 20 kwietnia 2020 r. Daty wejścia w życie pozostałych etapów będą ustalane na bieżąco na podstawie dynamiki nowych zachorowań.

PIERWSZY ETAP – OD 20 KWIETNIA 2020

Działalność gospodarcza – nowe zasady w handlu i usługach

Od poniedziałku 20 kwietnia więcej osób jednorazowo zrobi zakupy w sklepie:

  • do sklepów o powierzchni mniejszej niż 100 m2 wejdzie maksymalnie tyle osób, ile wynosi liczba wszystkich kas lub punktów płatniczych pomnożona przez 4.
  • w sklepach o powierzchni większej niż 100 m2 na 1 osobę musi przypadać co najmniej 15 m2 powierzchni

Życie społeczne – otwarte lasy, rekreacja, starsza młodzież na ulicach bez dorosłych

  • Przemieszczanie w celach rekreacyjnych

Umożliwimy również przemieszczanie się w celach rekreacyjnych. Co to oznacza? Od 20 kwietnia będziesz mógł wejść do lasów i parków, a także biegać czy jeździć na rowerze – jeśli od tego zależy Twoja kondycja psychiczna. Pamiętaj jednak, że przebywać na zewnątrz możesz tylko pod warunkiem zachowania dystansu społecznego i zasłaniania twarzy!
Uwaga! Place zabaw nadal pozostają zamknięte!

  • Kult religijny – 1 osoba na 15 m2

Liczba osób, które będą mogły uczestniczyć w mszy lub innym obrzędzie religijnym, będzie zależała od powierzchni świątyni. W kościele na 1 osobę będzie musiało przypadać co najmniej 15 m2 powierzchni.

  • Osoby powyżej 13. roku życia na ulicy bez opieki dorosłego

Starsza młodzież, która ukończyła 13. rok życia będzie mogła przemieszczać się bez opieki osoby dorosłej. Będzie musiała jednak zachować odpowiedni 2-metrowy dystans od innych i zasłaniać usta i nos.

Stopniowe zdejmowanie obostrzeń – kolejne daty wyznaczane po analizie

Ministerstwo Zdrowia będzie przeprowadzało cotygodniową ewaluację zmian, jakie zachodzą w zasadach bezpieczeństwa. Przejście do dalszych etapów zdejmowania obostrzeń zależeć będzie od:

  • przyrostu liczby zachorowań (w tym liczby osób w stanie ciężkim),
  • wydajności służby zdrowia (zwłaszcza szpitali jednoimiennych),
  • realizacji wytycznych sanitarnych przez podmioty odpowiedzialne.

Oznacza to, że będziemy mogli zarówno przyspieszać wprowadzanie nowych poluzowań, jak i spowalniać zmiany!

Jak wyglądają kolejne planowane etapy zdejmowania obostrzeń? Kliknij TUTAJ

 

CO NALEŻY WIEDZIEĆ O KORONAWIRUSIE

800 190 590 

to numer infolinii dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem

Całodobowa Infolinia Powiatowej Stacji Sanitarnej-Epidemiologicznej w Sosnowcu na temat koronawirusa

500 060 599

Całodobowa Infolinia Wojewódzkiej Stacji Sanitarnej-Epidemiologicznej w Katowicach na temat koronawirusa

539 963 856;

606 326 142;

606 488 680;

(32) 351 23 00

Komunikaty Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie nowego koronawirusa SARS-CoV-2

INFROMACJE MINISTERSTWA ZDROWIA - kliknij TUTAJ

Plakat informacyjny NFZ dot. profilaktyki przed zakażeniem koronawirusem

Instrukcja prawidłowego mycia rąk - strona Głównego Inspektoratu Sanitarnego

Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni byłeś w miejscach występowania koronawirusa i zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem, to bezzwłocznie powiadom telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego poniższych szpitali, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

Szpital Specjalistyczny Nr 1 w Bytomiu, ul. Żeromskiego 7, oddział przy Al. Legionów 49, tel. 32 281 92 41 (do 3);

Szpital Specjalistyczny w Chorzowie, ul. Zjednoczenia 10, tel. 32 34 63 650;

Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie, ul. Bielska 4, tel. 33 852 05 11;

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. N.M.P. w Częstochowie, Oddział przy ul. PCK 7, tel. 34 367 30 00 wew. 3874, 3872, 3015, 3091, 3873;

Szpital Rejonowy im. Dr Józefa Rostka w Raciborzu, ul. Gamowska 3, tel. 32 755 37 37, 32 755 53 69,  32 755 53 73 (do 75);

Megrez Sp. z o.o. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Tychach, ul. Edukacji 102, tel. 32 325 51 71,32 325 53 04;

Szpital Powiatowy w Zawierciu, ul. Miodowa 14, tel. 32 67 402 00,32 674 0 291, 32 674 02 92.

 

Terminy rekrutacji do przedszkoli i szkół 2020/2021 - aktualizacja

Potwierdź wolę przyjęcia dziecka do przedszkola

Informacja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych

 

 

Od 12 marca do odwołania funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostało czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie żłobki, przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Od 12 marca zamknięte zostały wszystkie obiekty sportowe (baseny, hale i lodowisko), kulturalne (teatr, domy kultury, muzeum).

Apelujemy o maksymalne ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim, Skarbowym, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i innych instytucjach działających na terenie miasta. Wiele ze spraw można załatwić za pośrednictwem usługi ePUAP.

Przychodnie wprowadziły telekonsultacje. Kliknij TUTAJ, aby poznać szczegóły

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych

Zawieszenie zajęć dotyczy przedszkoli, szkół (w tym szkół dla dorosłych) i placówek oświatowych (publicznych i niepublicznych)

Rodzic, którego dziecko do 8. roku życia nie bierze udziału w zajęciach ma prawo do zasiłku opiekuńczego.

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 § 1).

Do decyzji dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki należy zarówno decyzja o organizacji pracy nauczycieli w okresie zawieszenia działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, jak i sposobie realizacji gotowości do pracy.

Dyrektorzy przedszkoli, szkół i placówek są obowiązani do świadczenia pracy. W tym okresie nie prowadzą zajęć dydaktycznych, lecz realizują inne zadania wynikające z zajmowanego stanowiska.

Więcej informacji na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej

Więcej informacji na stronach Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

URZĄD MIEJSKI - najważniejsze telefony

Urząd Miejski obsługuje interesantów w zakresie rejestracji zgonów oraz urodzeń po uprzednim kontakcie telefonicznym:

 Urząd Stanu Cywilnego

W związku z aktualną sytuacją zagrożenia epidemiologicznego i związanych z tym ograniczeń w obsłudze interesantów, w trosce o Państwa bezpieczeństwo,  wprowadziliśmy następujące zasady obsługi spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego.

Uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego
- dla osób posiadających profil zaufany realizujemy wnioski na bieżąco przez platformę e-puap. Odpisy wysyłamy pocztą. Przyjmujemy wnioski drogą pocztową i mailową. Weryfikujemy tożsamość i  uprawnienia wnioskodawcy  poprzez podanie nr pesel i nr telefonu kontaktowego (w razie wątpliwości  będziemy prosić o podanie innych danych  weryfikacyjnych lub uzasadnienia interesu prawnego  przez telefon).
Adresy e-mailowe: kier.usc@um.sosnowiec.pl, usc@um.sosnowiec.pl , mmaziarz@um.sosnowiec.pl
- w sprawach wydania odpisu w celu odrzucenia, przyjęcia spadku, ustalenia nabycia spadku prosimy o podanie sygnatury akt i adresu sądu lub adresu kancelarii notarialne,j w której  prowadzona jest sprawa. Odpisy wyślemy pocztą pod wskazane adresy.
- potwierdzenie opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana) przyjmujemy e-mailem, pocztą  w postaci skanu dokumentu bankowego lub pocztowego.
nr konta do  opłaty skarbowej : 68 1020 2313 0000 3402 0579 4997 opłacie skarbowej podlegają odpisy wydane do celów prywatnych, indywidualnego ubezpieczenia , rozwodowych, notarialnych, sądowych, spadkowych w wys. 22 zł za odpis skrócony, 33 zł za odpis zupełny
telefony  kontaktowe w sprawie wydania odpisu : (32) 296 0 592, (32) 296 0 614

Rejestracja urodzenia dziecka
- dla osób posiadających profil zaufany przyjmujemy zgłoszenia urodzenia dziecka  na bieżąco przez platformę e-puap. Odpis aktu urodzenia wysyłamy pocztą
usługę rejestracji urodzenia można wybrać na stronie www.obywatel.gov.pl
- osoby nie posiadające profilu zaufanego powinny  umówić się telefonicznie na sporządzenie aktu urodzenia ( w tym : nadanie nr pesel i zameldowanie dziecka)
w pozostałych sprawach ( m.in.przyjęcie oświadczeń) prosimy o kontakt telefoniczny pod nr (32) 296 0 589

Rejestracja zgonu
- odbywa się na bieżąco, przy zachowaniu obowiązujących  środków ostrożności. Zgłoszenia zgonu osobiście może dokonywać jedna  osoba dzwoniąc pod nr telefonu (32)  296 0 590 podany na drzwiach  głównego wejścia do Urzędu, al. Zwycięstwa 20.

Rejestracja małżeństw
w  sprawach rezygnacji ze ślubu, przeniesienia terminu ślubu, przyjęcia zapewnień od nupturientów, wydania zaświadczenia do ślubu konkordatowego, wydania innych zaświadczeń dotyczących stanu cywilnego prosimy o kontakt
pod nr tel. (32) 296 0 573


Obecnie nie są ustalane terminy ślubów.

 

Wydział Komunikacji

Informujemy, że od 30 marca obsługa w sprawach komunikacyjnych będzie możliwa tylko i wyłącznie po konsultacji telefonicznej.

Telefon kontaktowy: rejestracja pojazdów: 32 296 06 21
prawa jazdy : 32 296 06 19
Specjalny numer telefonu dla przedsiębiorców prowadzących działalność związaną z transportem drogowym (w tym dla autosalonów): 32 296 06 24

W związku z kolejnymi ograniczeniami wprowadzonymi przez Rząd Rzeczpospolitej Polskiej w poruszaniu się obywateli uprzejmie informuję, że od dnia 30-03-2020 mimo dokonanych już umówień internetowych obsługiwana będzie tylko i wyłącznie rejestracja pojazdów nowych oraz pojazdów sprowadzonych z zagranicy w wyjątkowych sytuacjach, jeżeli wstawiennictwo osobiste nie będzie sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa.


Po przygotowaniu dokumentów pracownik zadzwoni i umówi się na odbiór.
Zachęcamy do korzystania ze stron internetowych:
www.obywatel.gov.pl oraz https://www.esp.pwpw.pl/

Zgłoszeń zbycia i nabycia proszę dokonywać tylko i wyłącznie drogą internetową oraz jeżeli będzie to możliwe drogą pocztową.

Nie będą obsługiwane sprawy mniejszej wagi takie jak: wymiany dowodów rejestracyjnych, wymiany praw jazdy z wyjątkiem kierowców zawodowo wykonujących transport drogowy, oraz spraw związanych z przywróceniem uprawnień do kierowania pojazdami.

 

Pozostałe pilne sprawy obsługuje telefonicznie pod numerami:

Wydział Spraw Obywatelskich

32 296 0 661-dowody osobiste

32 296 0 578–meldunki

32 296 0 663-sprawy wyborcze, postępowanie administracyjne

 

Wydział Podatków

32 296 0 509 – Wymiar Podatków

32 296 0 477-Księgowość Podatkowa

32 296 0 759- Egzekucja Administracyjna

 

Wieczyste użytkowanie

32 296 0 857

32 296 0 858

32 296 0 468

 

Wydział Zarządzania Kryzysowego

32 292 02 96

 

Odpady Komunalne

32 296 0 579

Dotacje z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej

32 296 0 579

Wydział Rozwoju i Przedsiębiorczości

Referat Działalności Gospodarczej

32/2960652 – działalność gospodarcza

32/2960639 – zezwolenia na alkohol

Infolinia CEIDG: 801 055 088 lub 22/765 6732

 

Wybory-Informacja ws. naboru na członków Obwodowych Komisji Wyborczych

 32 296 0 719/-812

 

Wydział Edukacji

32 296 0 642

32 296 0 635

 

Miejski Rzecznik Konsumenta

32 296 0 428

 

Biuro Obsługi Interesantów

32 296 0 528

32 296 0 529

 

Delegatura Paszportowa

Od poniedziałku 16 marca 2020 roku do odwołania Terenowa Delegatura Paszportowa zlokalizowana w budynku Urzędu Miasta w Sosnowcu przy ul. Maja 33 będzie nieczynna.

W Katowicach, Bielsku-Białej i Częstochowie możliwe są wyłącznie: odbiór paszportu i złożenie wniosku niezbędnego z ważnych przyczyn niecierpiących zwłoki, wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym wizyty (od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 14:00):

- Katowice - 32 20 77 777, 32 20 77 353, 32 20 77 354, 32 20 77 355, 32 20 77 359, 32 20 77 360, 32 20 77 361,

- Bielsko-Biała – tel. 33 813 62 95, 33 813 62 71,

- Częstochowa – tel. 34 378 21 65, 34 378 21 75, 34 378 22 27, 34 378 22 28.

Miejski Zakład Zasobów Lokalowych

32 290 18 62

MOPS INFORMUJE

 

SOSNOWIECKIE WODOCIĄGI INFORMUJĄ

W związku z sytuacją epidemiologiczną oraz zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych, informujemy, iż Spółka podjęła wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom.  Dział sprzedaży i obsługi klienta wraz z kasą został zamknięty od dnia 12.03.2020 r. aż do odwołania.  W łazienkach w pojemnikach na mydło znajduje się mydło z 5% alkoholem,  a w miejscach kluczowych stanęły pojemniki ze środkiem dezynfekującym na bazie alkoholu.  W miarę możliwości prosimy o maksymalne ograniczenie kontaktów z interesariuszami zewnętrznymi. Jednocześnie pamiętajmy, aby zachować rozwagę i rozsądek w trakcie wykonywania przez nas naszych niezwykle istotnych obowiązków.

MIEJSKI ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH INFORMUJE

- Sosnowieckie Egzotarium na ulicy marszałka Józefa Piłsudskiego 116 zostaje zamknięte dla osób zwiedzających do odwołania.

- Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Sosnowcu na ulicy Kamila Baczyńskiego 2b przestaje przyjmować interesantów. Informuję się równocześnie, że wszystkie odwiedziny w schronisku zostają zawieszone do odwołania.

Nie zawiesza się jednak procesu adopcyjnego. Osoby chcące adoptować zwierzę proszone są o kontakt telefoniczny pod numerem: 669 096 872 celem indywidualnego uzgodnienia warunków przebiegu adopcji z pracownikami schroniska.

Chcąc odebrać  własne zwierzę również prosimy o kontakt pod powyższym numerem telefonu.

MOSiR INFORMUJE

Z uwagi na zaistniałą sytuację, w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych interesantów oraz pracowników zwracamy się do Państwa z prośbą o maksymalne ograniczenie ilości wizyt w siedzibie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji i obiektach sportowych podległych MOSiR.

Apelujemy do Państwa o podejmowanie rozsądnych działań w tej kwestii oraz zastosowanie się do przekazywanych na bieżąco wytycznych. Jesteśmy przekonani, że zespołowe działanie przyniesie pożądane efekty. Prosimy zatem o:

- maksymalne ograniczenie wizyt w Dyrekcji MOSIR oraz obiektach MOSIR i pojawianie się tam wyłącznie w najbardziej naglących i niezbędnych sytuacjach, po wcześniejszym uzgodnieniu z sekretariatem lub z kierownikami obiektów

- podejmowanie kontaktów z Dyrekcją, kierownictwem i/lub obiektami MOSiR przede wszystkim za pośrednictwem poczty elektronicznej sekretariat@mosir.sosnowiec.pl i drogą telefoniczną pod nr. tel. (032-) 266-34-26 albo 503-342-127.

Szczegółowe dane kontaktowe dostępne TUTAJ składanie dokumentów kierowanych do MOSIR w wersji papierowej w skrzynce podawczej znajdującej się przed wejściem do budynku Dyrekcji.

 

Miejski Zakład Zasobó Lokalowych Informuje

W związku z zagrożeniem sanitarno-epidemiologicznym spowodowanym przez koronowirusa Miejski Zakład Zasobów Lokalowych w Sosnowcu podjął następujące działania:

- siedziba główna przy ul. Partyzantów 10a jak również terenowe administracje przy ul. Kołłątaja 17, Grota Roweckiego 59, Czołgistów 4c, Wrzosowa 8 zostały zamknięte dla obsługi interesantów. - na drzwiach wejściowych do budynku głównego oraz na ADM-ach została wywieszona informacja dla interesantów z podaniem numerów telefonów i adresów mailowych.

- w budynku głównym przy ul. Partyzantów 10a do obsługi interesantów dostępna jest kancelaria ogólna (okienko zabezpieczone szybą).

- w szczególnych przypadkach, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się, pracownik danego biura jest dostępny dla interesantów w kancelarii głównej.

- zostały wstrzymane wszystkie wyjścia pracowników poza teren zakładu na wizje i spotkania.

- pełnomocnicy gminy nie będą uczestniczyli w zebraniach wspólnot mieszkaniowych o czym zostali poinformowani wszyscy zarządcy.

- wyjazdy Grupy Remontowej zostały ograniczone tylko do usuwania awarii. - osoby, których charakter pracy na to pozwala oraz wyrażą na to zgodę mogą pracować zdalnie z domu.

MIEJSKI ZARZĄD BUDYNKÓW MIESZKALNYCH INFORMUJE - kliknij TUTAJ

powrót
  • 30
  • maja 2020Sobota
Imieniny: Feliks, Ferdynand, Jan, Andronik, Sulimir
Pogoda:
  • 12oCTeraz
  • 10oCJutro
  • 16oCPojutrze
OZE dla mieszkańców
Od 1 stycznia 2019 segregowanie odpadów po nowemu
Zostaw 1% w Sosowcu



ŚKUP