Komunikat w sprawie obsługi spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego

Poleć znajomym
 

Komunikat w sprawie obsługi spraw  w Urzędzie Stanu Cywilnego

Komunikat dla mieszkańców w sprawie obsługi spraw  w Urzędzie Stanu Cywilnego

W związku z aktualną sytuacją zagrożenia epidemiologicznego i związanych z tym ograniczeń w obsłudze interesantów, w trosce o Państwa bezpieczeństwo,  wprowadziliśmy następujące zasady obsługi spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego.

Uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego
- dla osób posiadających profil zaufany realizujemy wnioski na bieżąco przez platformę e-puap. Odpisy wysyłamy pocztą. Przyjmujemy wnioski drogą pocztową i mailową. Weryfikujemy tożsamość i  uprawnienia wnioskodawcy  poprzez podanie nr pesel i nr telefonu kontaktowego (w razie wątpliwości  będziemy prosić o podanie innych danych  weryfikacyjnych lub uzasadnienia interesu prawnego  przez telefon).
Adresy e-mailowe: kier.usc@um.sosnowiec.pl, usc@um.sosnowiec.pl , mmaziarz@um.sosnowiec.pl
- w sprawach wydania odpisu w celu odrzucenia, przyjęcia spadku, ustalenia nabycia spadku prosimy o podanie sygnatury akt i adresu sądu lub adresu kancelarii notarialne,j w której  prowadzona jest sprawa. Odpisy wyślemy pocztą pod wskazane adresy.
- potwierdzenie opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana) przyjmujemy e-mailem, pocztą  w postaci skanu dokumentu bankowego lub pocztowego.
nr konta do  opłaty skarbowej : 68 1020 2313 0000 3402 0579 4997 opłacie skarbowej podlegają odpisy wydane do celów prywatnych, indywidualnego ubezpieczenia , rozwodowych, notarialnych, sądowych, spadkowych w wys. 22 zł za odpis skrócony, 33 zł za odpis zupełny
telefony  kontaktowe w sprawie wydania odpisu : (32) 296 0 592, (32) 296 0 614

Rejestracja urodzenia dziecka
- dla osób posiadających profil zaufany przyjmujemy zgłoszenia urodzenia dziecka  na bieżąco przez platformę e-puap. Odpis aktu urodzenia wysyłamy pocztą
usługę rejestracji urodzenia można wybrać na stronie www.obywatel.gov.pl
- osoby nie posiadające profilu zaufanego powinny  umówić się telefonicznie na sporządzenie aktu urodzenia ( w tym : nadanie nr pesel i zameldowanie dziecka)
w pozostałych sprawach ( m.in.przyjęcie oświadczeń) prosimy o kontakt telefoniczny pod nr (32) 296 0 589

Rejestracja zgonu
- odbywa się na bieżąco, przy zachowaniu obowiązujących  środków ostrożności. Zgłoszenia zgonu osobiście może dokonywać jedna  osoba dzwoniąc pod nr telefonu (32)  296 0 590 podany na drzwiach  głównego wejścia do Urzędu, al. Zwycięstwa 20.

Rejestracja małżeństw
w  sprawach rezygnacji ze ślubu, przeniesienia terminu ślubu, przyjęcia zapewnień od nupturientów, wydania zaświadczenia do ślubu konkordatowego, wydania innych zaświadczeń dotyczących stanu cywilnego prosimy o kontakt
pod nr tel. (32) 296 0 573


Obecnie nie są ustalane terminy ślubów.

powrót
  • 5
  • kwietnia 2020Niedziela
Imieniny: Irena, Wincenty, Borzywoj, Tristan
Pogoda:
  • 1oCTeraz
  • 14oCJutro
  • 14oCPojutrze
OZE dla mieszkańców
Od 1 stycznia 2019 segregowanie odpadów po nowemu
Walka ze smogiem
Zostaw 1% w Sosowcu



ŚKUP
Sosnowiecki System Informacji Przestrzennej