– Pogotowie w Sosnowcu w nowej siedzibie

Sosnowieccy radni zaakceptowali propozycję prezydenta Sosnowca dotyczącą nieodpłatnego przekazania terenu przy ul. Kombajnistów na rzecz Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu. To najważniejsza decyzja otwierająca drogę do budowy nowej siedziby pogotowia.

To będzie jedna z najnowocześniejszych siedzib pogotowia w Polsce. Dołączamy się do tej inwestycji przekazując działkę o wartości ok 1,5 mln zł. A pomyśleć, że nie tak dawno mówiło się o likwidacji. Cieszę się, że rozmowy z Urzędem Marszałkowskim i dyrektorem Pogotowia przyniosły efekt. Sosnowieckie pogotowie już teraz dysponuje najnowocześniejszymi karetkami, ale nowa siedziba to przede wszystkim większe bezpieczeństwo mieszkańców, lepsze warunki pracy i nowoczesne rozwiązania techniczne. Zyskamy na tym wszyscy – nie ma wątpliwości Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Obecnie pogotowie stacjonuje w ścisłym centrum miasta w budynku dawnego szpitala przy ulicy 3 Maja 33. Przekazany przez miasto teren o powierzchni 0,6ha znajduje się przy ulicy Kombajnistów. To właśnie w tym rejonie znajdują się nowe siedziby sosnowieckiej Policji, a także Prokuratury Rejonowej Północ oraz Południe. – A to nie koniec. Od kilku miesięcy w Sosnowcu działa przecież Straż Graniczna, Sąd Okręgowy. Przypominam, że jeszcze kilka lat temu z Sosnowca znikały kolejne instytucje ponad lokalne, teraz sytuacja jest wręcz odwrotna. To pokazuje, że pozycja naszego miasta rośnie – nie kryje zadowolenia prezydent Sosnowca. – Chciałam Państwu bardzo podziękować wszystkim radnym za jednogłośne podjęcie decyzji w sprawie przekazania działki, to dla nas bardzo ważne. To będzie jedna z najnowocześniejszych stacji i siedzib w Polsce. Serdeczne podziękowania kieruję również na ręce Arkadiusza Chęcińskiego, dla służb miasta, bo tempo pracy przy tej inwestycji jest ogromne – mówiła podczas sesji Rady Miejskiej Izabela Domogała, członek zarządu województwa śląskiego.

Budowa nowej siedziby pogotowia będzie kosztowała 16–20 mln zł, a wsparcie zapewni Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Inwestycje Pogotowia w Sosnowcu to kwota 7,5 mln zł – 2 mln zł to środki własne, 5,5 mln zł stanowi finansowanie zewnętrzne.

Nie wyobrażam sobie poprawy jakości pracy w warunkach, w jakich do tej pory działa Rejonowe Pogotowie w Sosnowcu. Cała baza, infrastruktura, to wszystko wymaga gruntownej modernizacji. Podobnie zresztą jak sprzęt montowany w ambulansach, które w tej chwili nie mają garaży – wyjaśniał prof. Jerzy Robert Ładny, konsultant krajowy w dziedzinie medycyny ratunkowej.

Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu obsługuje obszar zamieszkały przez ok. 700 tys. mieszkańców – nie tylko Sosnowca – ale również Dąbrowy Górniczej, Jaworzna, powiatu będzińskiego, zawierciańskiego aż po Szczekociny i Sławków. RPR zatrudnia z kolei 400 osób, w tym ok. 250 ratowników medycznych. W ubiegłym karetki wyjeżdżały aż 67 tys. razy, o 11 tys. więcej niż w 2020. – Głównym zadaniem jakie postawił przede mną zarząd województwa to było zmiana funkcjonowania Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu. Cieszę się , że zaledwie po kilku miesiącach jesteśmy w tak ważnym dla nas, ale i wszystkich mieszkańców Zagłębia momencie – podsumował Klaudiusz Nadolny, dyrektor Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu.

To naprawdę bardzo ważna inwestycja, mam nadzieje, że jej realizacja ruszy w możliwie najkrótszym czasie. Dziękuję Izabeli Domagale, dyrektorowi Klaudiuszowi Nadolnemu za dotrzymanie słowa. Jesteśmy do dyspozycji – dodaje na koniec prezydent Chęciński.

Back to top