– Wawel – nowe rondo i nowa ulica

Sosnowiec domyka ostatni fragment sosnowieckiego ringu drogowego, spajającego kilka centralnych część miasta. Za niecały rok kierowcy, piesi oraz rowerzyści będą mogli korzystać z zupełnie nowego ronda, wyremontowanych ulic Wawel i Parkowa oraz fragmentów ulic Orlej i Grota Roweckiego.

Najwięcej zmieni się na skrzyżowaniu ulicy Wawel oraz Barbary. Działające w tej chwili zwykłe skrzyżowanie zostanie zastąpione przez pełnowymiarowe rondo turbinowe. To zdecydowanie ułatwi wyjazd poprzez ul. Barbary z jednego z największych sosnowieckich osiedli mieszkaniowych. Przejście dla pieszych przy kościele św. Barbary zostanie przeniesione kilkadziesiąt metrów niżej i dodatkowo doświetlone, podobnie jak przejście na wysokości ul. Legionów. – Remont ulicy Wawel dotyczy około półkilometrowego fragmentu od nowego ronda aż po ulicę Parkową. Na nowo wybudowane zostaną betonowe zatoki autobusowe wraz z „wiedeńskimi krawężnikami”. To z pewnością poprawi komfort pasażerów komunikacji publicznej i ułatwi pracę kierowcom – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Prace będą kontynuowane na ulicy Parkowej, która biegnie przez popularny „Ślimak”, czyli estakadę łączącą Sielec z Pogonią. W tym przypadku oprócz nowej nawierzchni drogowcy zajmą się dylatacją wiaduktu. Nowy asfalt pojawi się także na wiaduktowych łącznicach prowadzących na i z Pogoni. Ponadto przebudowana zostanie łącznica prowadząca z ul. 3 Maja obok LO im. Plater oraz biblioteki do ul. Wawel. Droga zostanie zwężona do jednego pasa co pozwoli na wygospodarowanie dodatkowych miejsc postojowych, a przede wszystkim na budowę brakującego odcinka drogi rowerowej pomiędzy centrum miasta, a ulicą Wawel.

Ostatnim elementem prac będzie remont skrzyżowania ulic Parkowa, Orla oraz Grota Roweckiego. Co istotne, nowa nawierzchnia pojawi się na fragmencie ul. Grota Roweckiego od wysokości przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją na wysokości budynku Uniwersytetu Śląskiego oraz na ul. Orlej w okolicy ul. Puławskiej – dodaje prezydent Chęciński.

Oprócz oczywistych zmian dla mieszkańców roboty przewidują wymianę włazów kanalizacyjnych na pływające wraz z wymianą lub zabudową pierścieni, wymianę przykanalików, dobudowę wpustów i przebudowę kolidującego uzbrojenia terenu czy budowę kanału technologicznego i odwodnienia.

Cała, warta 16,7 mln zł inwestycja powinna być gotowa za 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Back to top