Zmiana przepisów telekomunikacyjnych, w która weszła w życie 21 grudnia 2020 r. wprowadziła nowe regulacje dotyczące przedłużania okresu obowiązywania umów telekomunikacyjnych.
W przypadku gdy umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych została zawarta na czas określony i po okresie jej obowiązywania uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony, abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia. Co istotne, w okresie wypowiedzenia, abonent ponosi tylko koszty świadczenia usług objętych umową. Dodatkowo, dostawca usług telekomunikacyjnych ma obowiązek poinformowania abonenta na trwałym nośniku, w terminie do 30 dni przed upływem okresu obowiązywania umowy, na który została zawarta, o jej automatycznym przedłużeniu, sposobach jej rozwiązania oraz o najkorzystniejszych oferowanych przez niego pakietach taryfowych.
Niezależnie od powyższego, nowelizacja wprowadza obowiązek informowania abonenta przez dostawcę co najmniej raz w roku o najkorzystniejszych pakietach taryfowych – chyba że abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.