O nas
Sprawy konsumenckie – to relacje między konsumentem i przedsiębiorcą. Rzecznik może udzielać pomocy konsumentom w sprawach, w których stronami są konsument i przedsiębiorca.
Do zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
- Współdziałanie z właściwym miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi
- Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych
Rzecznik Konsumentów nie jest rzeczoznawcą i nie wydaje opinii rzeczoznawczych, nakazów, zakazów, ani nie nakłada na przedsiębiorców kar.
Jeśli chcesz uzyskać poradę Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Sosnowcu najpierw zadzwoń pod numer (32) 296 04 28. Po wstępnym zapoznaniu się z Twoim problemem indywidualnie dopasujemy odpowiedni sposób udzielenia porady lub pomocy.
Pliki do pobrania:
Pisemny wniosek konsumenta zawierający: imię, nazwisko i adres konsumenta, opis stanu faktycznego i przebieg sprawy, żądanie konsumenta względem przedsiębiorcy. Do wniosku należy dołączyć kopie dokumentów dotyczących sporu. Wniosek może zostać złożony z wykorzystaniem wzoru wniosku. W przypadkach szczególnych np. niepełnosprawności, nieporadności konsumenta Rzecznik może odstąpić od wymogu złożenia pisemnego wniosku i podjąć decyzję o wystąpieniu na podstawie wniosku ustnego i kopii dokumentów.
Pliki do pobrania:
Kroki jakie należy wykonać w celu złożenia wniosku na platformie ePUAP:
- Proszę wybrać „Katalog Spraw”
- Proszę wpisać miasto, w którym chcecie Państwo załatwić sprawę – Sosnowiec
- Z listy proszę wybrać Urząd Miejski w Sosnowcu. Potem wybrać obok „Pokaż sprawy wybranego urzędu” (pojawią się katalogi spraw dostępne w urzędzie)
- Proszę wybrać „Inne sprawy urzędowe”, a następnie „Korespondencja z urzędem”
- Proszę wybrać z listy „rozpatrywanie indywidualnych spraw konsumenckich”
- Proszę kliknąć przycisk „Załatw sprawę”
- Proszę wypełnić formularz i ewentualnie dodać załączniki, których nie przesłali Państwo rzecznikowi mailem
- Proszę kliknąć „Zapisz” i „Dalej”
- Proszę kliknąć przycisk „Podpisz i wyślij”
Gdyby był problem ze skorzystaniem z opcji określonej w punkcie 5, należy wybrać „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
Miejski Rzecznik Konsumentów – Adrianna Peć
ul. Mościckiego 14, pokój nr 10.
tel.: 32 296-04-28 (sekretariat)
e-mail: rzecznik@um.sosnowiec.pl
Adres do korespondencji:
Urząd Miejski w Sosnowcu
Miejski Rzecznik Konsumentów
Aleja Zwycięstwa 20
41-200 Sosnowiec
Miejski Rzecznik Konsumentów w Sosnowcu wykonując zadanie powiatu jakim jest ochrona konsumentów udziela porad prawnych i pomocy wyłącznie mieszkańcom Miasta Sosnowca.
Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników działających w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy.