Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, jeżeli niezgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym ten powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
Nadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową jeżeli:
- nie nadają się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk
- nie występują w takiej ilości i nie mają takich cech, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, mając na uwadze ich charakter oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie. Takimi cechami są m.in. funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo
- zostały dostarczone bez akcesoriów i instrukcji, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
- nie są zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
Jeśli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w sposób ciągły na podstawie umowy, muszą pozostawać zgodne z umową przez cały czas ich dostarczania oznaczony w umowie.
Jeżeli przedsiębiorca, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie poinformuje konsumenta, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od ogólnych wymogów zgodności z umową, a konsument wyraźnie i odrębnie zaakceptuje brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, wówczas przedsiębiorca nie odpowiada za ten brak zgodności z umową.
