– Linia tramwajowa 27 wraca na stałą trasę

SONY DSC

Od 18 maja (środa) linia tramwajowa 27 wraca na stałą trasę Będzin Osiedle Zamkowe Pętla – Sosnowiec Kazimierz Górniczy Pętla.

Zasadnicze prace modernizacyjne torowiska tramwajowego wzdłuż ul. gen. Andersa w Sosnowcu zostały zrealizowane. I choć wykonawca kontynuuje roboty na odcinku wzdłuż ul. 1 Maja, to od środy 18.05.2022 r. wznowiony zostanie ruch linii nr 27 do pętli w Kazimierzu Górniczym. Aktualnie linia nr 27 kursuje w skróconej relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Sosnowiec Ostrogórska.

Tramwaje linii nr 27 będą kursować w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Sosnowiec Kazimierz Górniczy pętla z częstotliwością co 20 minut w dni robocze i soboty oraz co 30 minut w niedziele i święta. Autobusowa komunikacja zastępcza T-27 zostanie zawieszona. Na odcinku od przystanku Sosnowiec Ostrogórska do ronda Ludwik, na którym realizowane są aktualnie prace torowe, ruch tramwajów prowadzony będzie po jednym torze w systemie mijankowym. Pasażerowie będą na tym odcinku korzystać z tymczasowych platform przystankowych.

Informacja o przywróceniu ruchu jest ważna nie tylko dla pasażerów. – Apelujemy do mieszkańców budynków sąsiadujących z torowiskiem tramwajowym po pierwsze o ostrożność w poruszaniu się wzdłuż torów i przy przechodzeniu przez torowisko, a po drugie o nieparkowanie samochodów na torowisku. Podczas jazd próbnych mierzyliśmy się z tym problemem, a po wznowieniu ruchu liniowego każdy taki przypadek będzie zgłaszany na policję – zaznacza Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. i dodaje, że w najbliższym czasie należy się spodziewać także przywrócenia ruchu linii nr 24 do Konstantynowa.

Generalnym wykonawcą prac modernizacyjnych linii tramwajowej wzdłuż ulic: gen. Andersa i 1 Maja w Sosnowcu jest krakowska firma TOR-KRAK Sp. z o.o. Prace obejmują ok. trzykilometrowy odcinek dwutorowej linii tramwajowej między rondem Zagłębia Dąbrowskiego a rozgałęzieniem torowiska w Dańdówce. Zgodnie z obowiązującą umową, wszystkie prace w zakresie tego zadania firma TOR-KRAK ma zakończyć najpóźniej w lutym 2023 r. Wartość prac przekracza 28 mln zł netto. Inwestycja jest jednym z zadań „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

 

 

Back to top