O tym, że szkolnictwo zawodowe może być ciekawą alternatywą kształcenia, przekonali się uczniowie klas siódmych i ósmych, którzy uczestniczyli w kolejnej edycji konkursu „Zostań architektem swojej kariery”.
Konkurs zorganizowało Technikum nr 2 Architektoniczno –Budowlane w Sosnowcu i ma na celu propagowanie kształcenia branżowego oraz doskonalenie umiejętności miękkich, takich jak współpraca w grupie, kreatywność i zdrowa rywalizacja. Zmagania konkursowe są podzielone na dwa etapy – w pierwszym drużyny mierzą się z testem obejmującym zagadnienia związane z historią sztuki oraz ogólną wiedzą techniczną. Drugi etap to zadania praktyczne związane z kierunkami kształcenia proponowanymi w Technikum nr 2 (technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik aranżacji wnętrz).
W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło 44 uczniów sosnowieckich szkół podstawowych. Zadania zawodowe przeniosły ósmoklasistów w świat Dalekiego Wschodu i Kraju Kwitnącej Wiśni. Uczestnicy zmierzyli się z trzema zadaniami praktycznymi.
Pierwsze zadanie polegało na wymurowaniu fragmentu komina zgodnie z rysunkiem technicznym – tu uczestnicy musieli się wykazać dokładnością i solidnością, konstruując solidne i estetyczne kominy zgodnie ze sztuką budowlaną. W kolejnym zadaniu pary musiały wykazać się wyczuciem estetyki, finezją i kreatywnością, tworząc ikebany w stylu japońskim.
Ostatnie zadanie sprawdzało zdolności kaligraficzne i polegało na malowaniu chińskich znaków za pomocą wzornika. Zmagania konkursowe oceniało profesjonalne jury, w skład którego wchodzili przedstawiciele firm współpracujących ze szkołą – Primost Południe, Platan Projekt oraz nauczyciele praktycznej nauki zawodu w Technikum nr 2. Zwycięską drużyną okazał się zespół ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Sosnowcu. Miejsca II, III i V wywalczyły zespoły ze szkoły Podstawowej nr 47, a na miejscu IV zameldowała się trójka ze Szkoły Podstawowej nr 6.
Finaliści konkursu otrzymali nagrody, które ufundowały firmy budowlane Primost Południe z Będzina oraz Riser z Jaworzna – partnerzy w edukacji.