– Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu w Sosnowcu – drogi gminne

W dniu 02.05.2025 r. (piątek) Urząd Miejski w Sosnowcu oraz Centrum Informacji Miejskiej będą nieczynne.

„Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu w Sosnowcu – drogi gminne”

Zadanie dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

 

DOFINANSOWANIE: 1 428 835,20,00 PLN

CAŁKOWITA WARTOŚĆ: 1 795 004,00 PLN

DATA ZAWARCIA UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTU: 18 grudnia 2023 r.

OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 1.01.2023- 15.12.2024

Przedmiotem projektu jest przebudowa drogi dla pieszych wzdłuż ul. T. Bora-Komorowskiego w konstrukcji z kostki betonowej i kamiennej od skrzyżowania z ul. gen.M.Zaruskiego do skrzyżowania z Al. ks.F.Blachnickiego, co umożliwi odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego i rowerowego przy obiektach będących znaczącymi generatorami ruchu, m.in.: ZPS, osiedle mieszkaniowe, szkoła i przedszkole. W ramach inwestycji zostaną wybudowane 4 przejścia dla pieszych, w tym 3 związane z przebudową układu drogowego ul. T.Bora-Komorowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. gen. M.Zaruskiego do skrzyżowania z Al.ks.F.Blachnickiego oraz 1 związane z przebudową skrzyżowania ul. Gackiej z ul. mjr. H.Dobrzańskiego-Hubala. Budowa zapewni zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji pieszych w rejonie inwestycji. Projekt obejmuje także budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. T. Bora-Komorowskiego w konstrukcji warstwy bitumicznej na podbudowie wraz z ulepszonym podłożem – od skrzyzowania z ul. gen.M.Zaruskiego do skrzyżowania z Al.ks.F.Blachnickiego oraz dwóch przejazdów dla rowerów (ul. T.Bora-Komorowskiego przy skrzyżowaniu z ul.gen.M.Zaruskiego oraz (układ skrzyżowania przebudowywany na rondo oraz ul. Partyzantów przy skrzyżowaniu z ul. 1 Maja).

Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego poprzez odseparowanie potoków ruchu: pieszego, rowerowego i samochodowego. Budowa chodników i przejść dla pieszych umożliwi ukierunkowanie ruchu pieszego i skierowanie w obszar gdzie możliwe jest bezpieczne przekraczanie jezdni. Podobnie w przypadku przejazdów dla rowerów ich budowa skoncentruje ruch na kierunkach kolizyjnych (rower/samochód) na przejazdy, które poprzez odpowiednie oznakowanie zapewnią bezpieczny przejazd. Działania te wpłyną na zwiększenie BRD, co bezpośrednio przekłada się na poprawę jakości życia mieszkańców. Ponadto mieszkańcy będą mieli do dyspozycji nową, spełniającą wszelkie standardy infrastrukturę, która pozwoli im przemieszczać się w sposób wygodny i bezpieczny.

 

Back to top