25.04.2025 r. (piątek) o godz. 19.00 Kościół pw. św. A. Boboli zaprasza na koncert organowy w ramach XXIV Festiwalu „Sosnowieckie Dni Muzyki Znanej i Nieznanej” – Radość muzykowania.
W programie: D. Buxtehude, J. S. Bach, T. Albinioni, G. Muffat, G. F. Händel, M. Duźniak.
Piotr Nowak – w 2014 ukończył studia muzyczne w klasie trąbki prof. Stanisława Dziewiora w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Swoje umiejętności doskonalił w Hochschule für Musik „Hanns Eisler” pod okiem prof. Williama Formana. Jest laureatem wielu konkursów o zasięgu ogólnopolskim oraz międzynarodowym. Do najważniejszych nagród należą: I Nagroda na V Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2011), III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Trębaczy w Łodzi (2013), a także wyróżnienie podczas X Konkursu Muzyki XX i XXI wieku, organizowanego przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w Warszawie (2014). Brał udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych trębaczy m.in. przez Gabora Tarkoviego, Wolfganga Bauera, Malte Burbę, Andreia Kavalinskiego, Jonatthana Impetta czy Michaela Evalda. Był wieloletnim stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Ministra Kultury RP oraz Prezydenta Miasta Częstochowy. Jest również laureatem stypendium Młoda Polska oraz fundacji Jutting Stiftung. Występował w kraju i za granicą jako solista i kameralista, m.in. na festiwalu Warszawska Jesień czy Praska Wiosna.
Od września 2013 roku jest trębaczem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, z którą występował pod batutami takich dyrygentów jak Lawrence Foster, Marin Alsop, Esa-Pekka Salonen, Stanisław Skrowaczewski, Gabriel Chmura, Domingo Hindoyan, Jacek Kasprzyk, Jerzy Maksymiuk, Antoni Wit czy Pinchas Steinberg. Jest członkiem Kwintetu Dętego Blaszanego NOSPR, z którym koncertuje w kraju i za granicą. Od 2017 jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Regularnie prowadzi warsztaty w szkołach muzycznych i kursy o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. W 2020 roku uzyskał stopień naukowy doktora w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Jego zainteresowania muzyczne obejmują przede wszystkim literaturę najnowszą, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki elektroakustycznej.
Michał Duźniak – organista urodzony w Wodzisławiu Śląskim. Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów prof. dr. hab. Juliana Gembalskiego i dr. hab. Witolda Zabornego. Swoje umiejętności doskonalił podczas wielokrotnych kursów mistrzowskich m.in. u prof. Wolfganga Seifena, prof. Bruno Oberhammera, prof. Jean Luc Perrot, prof. Józefa Serafina, prof. Jaroslava Tůmy (Czechy). Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Organów i Muzyki Kościelnej w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie również stale współpracuje z Muzeum Organów Śląskich. Jest dyrektorem Studium Muzyki Kościelnej im. ks. Roberta Gajdy w Katowicach. W 2024 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego.
Koncertuje jako solista i kameralista. Artysta prawykonywał także utwory solowe i kameralne (m.in. Michała Schaeffera i własne). Oprócz działalności artystycznej i pedagogicznej prowadzi badania nad górnośląskim instrumentarium organowym i działalnością organmistrzów, opracowując zbiory archiwalne. Jest autorem kilkunastu artykułów naukowych z zakresu budownictwa organowego oraz wykonawstwa literatury organowej. Od 2021 r. pracuje jako redaktor serii naukowej Organy na Śląsku oraz serii Viriditas musicae. Pod jego redakcją ukazało się pierwsze wydanie utworów Henryka Klai (2023). W swoim dorobku posiada 3 płyty CD: De profundis psalmorum, 2016 (wielkie formy romantyczne), Ex operibus romanticorum, 2018 (literatura romantyczna), Facies modernismi, 2022 (nieznane utwory Henryka Klai) oraz dokumentację dźwiękową zabytkowego instrumentu firmy Binder und Sohn znajdującego się w Brzeźcach (2020).