Związek Gmin i Powiatów Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego ogłasza nabór na stanowisko Ekodoradcy w ramach projektu LIFE „Śląskie Przewracamy Błękit”
Osoba zatrudniona na stanowisku Ekodoradcy będzie realizowała przede wszystkim następujące zadania:
- wsparcie mieszkańców gmin znajdujących się na terenie Subregionu Centralnego w zakresie podniesienia efektywności energetycznej budynku, w tym m.in.: doradztwo i pomoc w wyborze optymalnego źródła ciepła, pozyskania dotacji na jego wymianę oraz pomoc w prawidłowym wypełnieniu dokumentów aplikacyjnych;
- edukacja mieszkańców w zakresie poprawy jakości powietrza, w tym m.in.: organizacja spotkań informacyjnych, zajęć bądź happeningów czy eventów dla różnych grup wiekowych a także prowadzenie działań informacyjnych z wykorzystaniem Internetu i portali społecznościowych;
- doradztwo w zakresie pozyskiwania zewnętrznego wsparcia finansowego dla gmin znajdujących się na terenie Subregionu Centralnego;
- wsparcie merytoryczne dla pracowników gmin odpowiedzialnych za sporządzanie sprawozdań z realizacji Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego;
- bieżąca współpraca z władzami gmin znajdujących się w obrębie Subregionu Centralnego, Strażami Gminnymi/Miejskimi, innymi organami administracji publicznej, lokalną prasą/telewizją, organizacjami pozarządowymi, Policją, instytucjami świadczącymi wsparcie finansowe (np.: WFOŚiGW w Katowicach, NFOŚiGW) w zakresie realizacji zadań związanych z Programem ochrony powietrza i uchwałą antysmogową dla województwa śląskiego;
- udział w konsultacjach społecznych gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza;
- inicjowanie działań i inwestycji służących poprawie jakości powietrza oraz ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych;
- współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego w zakresie realizacji Programu ochrony powietrza i uchwały antysmogowej dla województwa śląskiego;
- aktywny udział w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie.
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe;
- biegła znajomość obsługi komputera (w tym MS Office) i urządzeń biurowych.
Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie o profilu właściwym dla powierzonych zadań;
- minimum 4 letnie doświadczenie zawodowe;
- znajomość ogólnej sytuacji dot. środowiska i stanu jakości powietrza;
- prawo jazdy kat. B;
- elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej;
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się m.in. z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych);
- komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań;
- syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów;
- komunikatywna znajomość języka angielskiego – w mowie i piśmie.
Oferujemy:
- umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy;
- pracę w międzynarodowym projekcie;
- podnoszenie kwalifikacji.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys zawodowy,
- list motywacyjny,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe i staż pracy,
- oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.