– “Szkoła pełna mocy” – zapraszamy na konferencję

11 marca odbędzie się konferencja poświęcona realizacji projektu: Pilotażowe wdrożenie Modelu Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Sosnowcu.

Konferencja odbędzie się 11 marca (piątek) w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Sosnowcu (Al. Zwycięstwa 20). Początek godz.9.00.

Plan konferencji

„Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą” (SCWEW)  to projekt edukacji włączającej prowadzony przez przez Zespół Szkół Specjalnych nr 4 w ramach projektu prowadzonego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Lider projektu (SCWEW): Zespół Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu ul Franciszkańska 5a

Partnerzy (szkoły współpracujące z SCWEW):

IX Liceum Ogólnokształcące im W.Szymborskiej w Sosnowcu

Szkoła Podstawowa nr 18 ul Przyjaciół Żołnierza 1, 41-200 Sosnowiec

Przedszkole Miejskie nr 51 ul Bolesława Prusa 253A, 41-219 Sosnowiec

Szkoła Podstawowa nr 39 ul Lubelska 51, 41-219 Sosnowiec

CKZiU Generała Stefana Grota-Roweckiego 64, 41-200

Instytucje wspierające: Uniwersytet Śląski, Fundacja Instytut Twórczej Integracji.

Cel projektu: Tworzenie na bazie kadrowo-sprzętowej Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu – Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą (SCWEW), którego zadaniem będzie wsparcie 5 placówek z Sosnowca w zakresie realizacji kształcenia włączającego i wsparcia uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego w szkołach ogólnodostępnych poprzez:

– organizację wypożyczalni sprzętu specjalistycznego;

– organizację szkoleń dla dyrektorów szkół i utworzenie sieci współpracy;

– organizację szkoleń eksperckich dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych;

– działania promujące edukację włączającą – konferencje, warsztaty, eventy edukacyjno-kulturalne

– działania badawczo-naukowe – prowadzenie ewaluacji i badań naukowych w obszarze realizowanych działań z zakresu edukacji włączającej.

– organizację wsparcia dla uczniów i zespołów klasowych szkół uczestniczących w proj.

Zespół pedagogów z ZSS 4 korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia wziął na swoje barki próbę przygotowania szeregu działań mających na celu wdrożenie autorskiego modelu wsparcia dla uczniów szczególnie go potrzebujących. Jednocześnie wsparcie merytoryczne otrzyma kadra placówek. Mamy nadzieję, iż czas ten będzie energetyczny i pokaże możliwości holistycznego podejścia do edukacji opartego na doświadczeniach z zakresu pedagogiki specjalnej uwzględniającej potrzeby uczniów oraz kadry – informuje Iwona Durek, dyrektor ZSS 4.

Więcej o projekcie

Back to top