– „MATchallenge” w SP6 w Sosnowcu

W Szkole Podstawowej nr 6 im. Juliusza Słowackiego w Sosnowcu zakończyła się realizacja autorskiego projektu  „MATchallenge w SP6″. Projekt, opracowany przez nauczycielkę matematyki Gabrielę Źrałek, został nagrodzony w konkursie grantowym i otrzymał dofinansowanie Fundacji mBanku na realizację w I semestrze tego roku szkolnego.

Przez pół roku 2-osobowe drużyny uczniów (z klas VII-VIII) przy wsparciu swoich rodzin podejmowały kolejno sześć wyzwań, nie czysto matematycznych, a jedynie inspirowanych matematyką. Dzięki temu w zabawie mógł wziąć każdy, bez względu na zdolności i wiedzę z zakresu matematyki.

Uczestnicy zabawy kolejno: tropili symetrię wokół siebie i uwieczniali ją na zdjęciach, współtworzyli zbiór zadań matematycznych o swojej szkole, planowali wycieczki, remonty, poczęstunki i kalkulowali koszty, projektowali stroje inspirowane matematyką i tworzyli dzieła sztuki. Na zakończenie projektu zespoły wzięły udział w Szkolnym Turnieju Planszówek, rywalizując o najlepsze miejsca w rankingu „MATchallenge’u w SP6”.

16 drużyn sprostało wszystkim wyzwaniom i to one otrzymały z rąk Pani Dyrektor Iwony Szumilas-Kasińskiej dyplomy uznania i pamiątkowe kubki, podczas uroczystości podsumowania półrocznej zabawy. Zespoły, które uzbierały najwięcej punktów, otrzymały również w nagrodę gry planszowe za osiągnięte wyniki.

W trakcie MATchallenge’u powstało wiele wspaniałych prac. Były one na bieżąco prezentowane na szkolnej stronie internetowej i Facebook’u, są też eksponowane w szkole w formie wystaw oraz galerii obrazów i fotografii.

Matematyczny projekt zaangażował wielu pomysłowych uczniów, którzy w niebanalny sposób chcieli rozwijać swoją kreatywność, zdolności matematyczne i którzy wraz z rodzinami postanowili w wolnym czasie bawić się matematyką. MATchallenge świetnie trafił w oczekiwania i potrzeby takich osób. Dzięki projektowi nauczycielkom matematyki (Gabrieli Źrałek i Anicie Bałdys) udało się również uaktywnić społeczność szkolną, co jest szczególnie istotne po okresie ograniczeń związanych z pandemią oraz zachęcić uczniów i rodziców do kreatywnego, mądrego i rozwijającego sposobu spędzania wolnego czasu.

Back to top